Věříme, že pro vás budeme inspirací 
i partnery
na vaší cestě za zdravějším 
životním stylem.

NORDIC WALKING

(doslovně přeloženo „severská chůze“) je svižná a dynamická chůze se speciálními sportovními holemi.

Nordic Walking patří k jednomu z nejzdravějších sportů, při kterém zapojujeme svaly celého těla. Výhodou této aktivity je její nenáročnost na vybavení, náš čas a současný stav naší kondice. Kolébkou Nordic Walking je Finsko, kde tato chůze s holemi vznikla jako letní příprava běžců na lyžích. Dále se hole hodně využívaly pro chůzi a trénink v horách. Speciální hole pro Nordic Walking se poprvé objevily v roce 1997.

Nordic Walking je velice příjemný druh pohybu, který můžeme provozovat během celého roku. Není zde věkové omezení, ale ani výkonnostní, tzn. Nordic Walking mohou provozovat profesionální sportovci, ale také začátečníci, mladí lidé, ale i lidé v pokročilém věku. Senioři získávají při chůzi s holemi pocit bezpečí v obtížnějším terénu nebo na klouzavém povrchu. Zátěž pro každého je daná individuálně, tzn. podle jeho možností a schopností. Chůze s holemi nevyžaduje žádný speciální terén, hole se hodí pro všechny druhy povrchů, tedy  procházku po rovince stejně jako výšlap do hor. A pokud přidáte speciální nástavce, tak i do města.

Při chůzi s holemi zapojujeme i horní polovinu těla, čímž máme možnost aktivovat velké množství svalů (až 90 %), a tím zvyšujeme spalování energie. Na rozdíl od běžné chůze můžeme spalovat o 40 až 60 % více energie, tzn. za hodinu spálíme až 400 kcal. Přitom tepová frekvence zůstává na takové úrovni, aby se člověk cítil v pohodě.

A jaká je zdravotní prospěšnost Nordic Walking ?

  • Významně se zvyšuje pohyblivost páteře, uvolňuje svalové napětí v oblasti zádových a ramenních svalů.
  • Zpevňuje nejen bederní svaly, ale i zádové, krční i ramenní, a tím si zlepšujeme správné držení těl
  • Působí proti řídnutí kostí.
  • Zlepšuje srdeční činnost a krevní obě
  • Působí pozitivně na nemoci metabolismu, cukrovku, nemoci krevního oběhu, kornatění tepen a pomáhá při vysokém tlak
  • Zlepšuje provzdušnění plic a jejich zásobování kyslíke
  • Snižuje hladinu cholesterol
  • Trénuje aerobní výdrž a současně posiluje svaly horní poloviny těl
  • Ulevuje kloubů
  • Působí ideálně na regulaci hmotnost

To vše ovšem platí při správné technice. Pozor, při špatné technice by mohlo dojít k přetížení jedné z těchto oblastí, a to ramenního pletence, krční páteře, hrudní či bederní páteře, anebo kolenních kloubů.

Co je zapotřebí si obstarat pro Nordic Walking?

Jsou to kvalitní hole, které dobře tlumí nárazy. Dobrou obuv, nejlepší jsou boty na běh. Pohodlné oblečení, ve kterém máme možnost se i zapotit.  V chladnějším počasí jsou vhodné rukavice. Pokud se rozhodneme pro delší procházku, je dobré se vybavit malým batůžkem s pitím, který má bederní a hrudní popruh.

Naše centrum pořádá semináře Nordic Walking, kde vám vysvětlíme správnou techniku, která není složitá, ale má svá specifika. Poté vše dáme do praxe a společně vyrazíme na procházku do okolí města.

Cena:

Pro jednotlivce  390,- Kč.

Pro skupinu - nečlen 200,- Kč, člen klubu 150,- Kč, V.I.P. člen 150,- Kč.