Věříme, že pro Vás budeme inspirací 
i partnery
na Vaší cestě za zdravějším 
životním stylem.

Proč bolí záda aneb jen masáže nestačí

 

Říká se, že s věkem přibývají bolesti zad, kloubů a jiných částí těla. Ale dnes už to není jen problém věku, ale mám i klienty, kterým je méně než 10 let a mají problémy jako těžce pracující člověk. Takže otázka je, kde je problém? A proč už i děti mají migrény, zablokovanou krční páteř a jiné potíže s pohybovým aparátem?

Většina dospělých užívá léky proti bolesti a samozřejmě to dávají i svým milovaným dětem. Problém je ale v tom, že tyto LÉKY pouze tlumí bolest, ale neřeší její PŘÍČINU. Je běžné, že sníte tabletku od bolesti a vůbec neuvažujete o jiné možnosti řešení.

Bolestivá záda a zatuhlá krční páteř má totiž příčinu ve špatné funkci vnitřních orgánů. Celý průběh páteře je ovlivňován činností vnitřních orgánů. Pokud máte bolesti v páteři, potřebujete zlepšit činnost střev, žlučníku, jater, plic a ledvin. Dosáhnete toho změnou stravování a odstraněním odpadových látek z těla.

Je 5 faktorů, které potřebujete mít zvládnuté, abyste se zbavili těchto potíží.

  1. VODA  

na 10kg váhy 4 dcl vody.  PROČ? Vše v našem těle je tvořené z vody, někde je zastoupena více a někde méně. Důležité je, že svaly jsou z 80% tvořeny vodou , krev je taktéž z 80% tvořená vodou , v kloubech se vytváří tzv. sinoviální tekutina, která je potřebná jako mazivo v kloubech a hádejte, co je zapotřebí k jejímu vytvoření – samozřejmě voda. A takhle bych mohl pokračovat do nekonečna.Takže PÍT PÍT PÍT, a to čistou vodu bez bublinek.

  1. STRAVA

Zeptejte se sami sebe. Kolikrát do týdne máte maso mimo uzenin? Kolikrát do týdne máte uzeniny? Kolikrát do týdne máte mléko, počítá se i malé množství do kávy? Jak často jíte sladké, kolik alkoholu vypijete týdně?

Lidské tělo je neskutečně pružný systém, snese i nějaké ty odchylky. Neustálým přetěžováním, nevhodnou stravou, velkým množstvím, nevhodnými kombinacemi a stravováním v nesprávnou dobu, tělo vydrží fungovat 40 – 50 let, a pak vypoví službu.

Pokud se takto stravujete, je třeba udělat zásadní změny ve vašem stravování. Od toho tady máte svého kouče, který vám poradí, jak na to :).

  1. PSYCHIKA

Zeptejte se sami sebe. Umíte odpočívat? Co vám na světě nejvíce vadí? Je dobré zjistit případný zdroj stresu.

Z hlediska psychiky, co si myslíte, v jakém prostředí žijete? V náročném, průměrném, nebo výborném? Rozdělení na prostředí doma a v práci. Když si uvědomíme, že drtivá většina potíží je psychického původu, je třeba si začít všímat sám sebe. Svých myšlenkových pochodů. Ponořit se do ticha a zjistit, kde je zakopaný pes.

  1. POHYB

Doporučuji to, co dělám sám. Každý den cvičím 5 Tibeťanů a jógu. Toto cvičení se s ničím nebije, takže pravidelně chodím i do fitness centra. Ale začněte něčím, co vám nejvíce vyhovuje. Třeba plavání je ideální na bolavá záda anebo stabilizační cvičení, která jednoduše najdete na youtube. Dnes je jakékoliv cvičení dostupné na internetu, jen se podívat. Tibeťany  nebo jógu doporučuji ze začátku cvičit s nějakým zkušeným lektorem. Je důležité cvičit správně.

  1. DÝCHÁNÍ

Prodýcháváte důkladně plíce? Jak dýcháte? Pomalu a zhluboka, nebo rychle a povrchně? Zdánlivě nepodstatná oblast tělesných funkcí, ale pro čištění, výkonnost a vůbec existenci nesmírně důležitá. Opět ideální je 5 Tibeťanů nebo jóga, protože u těchto technik cvičení se zaměřujete hlavně na správný nádech a výdech.

Pokud budete pracovat na těchto krocích, časem budete chodit jen na relaxační masáže  nebo je nebudete potřebovat vůbec, a to by bylo úplně ideální.

Přeji vám hodně štěstí na této cestě, protože mi  tyto rady pomohly. Mám je sám vyzkoušené na sobě, ale i na mých klientech. Ti, kteří vzali vážně má doporučení, mají buď problémy se zády úplně vyřešené anebo se jejich stav alespoň zlepšil.

Mám vás moc rád.

 Tomáš Pargač
masér a kouč

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.