Věříme, že pro Vás budeme inspirací 
i partnery
na Vaší cestě za zdravějším 
životním stylem.

Nepravdy o ,,pečení buchet“

1) Pokud budeme procvičovat břišní svaly každodenně velkým objemem tréninkové práce, tak je zbavíme tuku. NEPRAVDA

2) Břišní svaly musíme procvičovat vysokým počtem opakování. NEPRAVDA

3) Břišní svaly se musí procvičovat denně. NEPRAVDA ..uf, to je úleva 🙂

4) Pomocí elektrostimulace se dají vyvinout dobře vypadající břišní svaly. NEPRAVDA

5) Sedy-lehy na šikmé lavici jsou základním cvikem na procvičení břišních svalů. NEPRAVDA

1-7626563

Jak často cvičit a kolik opakování a serií? Záleží na tom, čeho chceš dosáhnout.

  1. a) pokud chci objemné (vystouplé) svaly, je potřeba provádět méně opakování (3-5) a dělat delší pauzy mezi cviky ( 3-4 min). Samozřejmě, zde většinou je nutná zátěž, aby prováděný cvik nebyl pro cvičence moc lehký, tím, že počet opakování je nízký. (např. Když uděláš 5 lehů sedů bez zátěže, tak to bude poměrně jednoduché cvičení a nebude účinné. Ale když budu cvik provádět s medicimbalem na hrudníkunebo vevzpažení, tak cvičení už bude náročnější.) Pocitově by ses u toho měl cítit tak, že po 5 cvicích už nejsi schopen dalšího opakování, protože je sval unavený. Pokud jsi schopen udělt např. 12 opakování, tak si musíš přidat zátěž.
  2. b) Pokud chceš spíše vyrýsované a vytvarované bříško, k čemuž tíhne většina lidí, tak počet opakování jednoho cviku je 12-15 , a provádíš 3-4 série. Takové vičení můžeš zařadit ob den. Pokud cítíš, že cvičení je pro tebe příliš jednoduché a zvládl by si více opakování, tak si přidej zátěž.

 I břišní svaly se dají přetrénovat, a proto je nezbytná fyzická regenerace, podpořená správnou výživou a  dostatečným spánkem.

Nejčastější chyby při posilování břišních svalů

  • posilování švihem
  • prohýbání bederní páteře
  • špatné dýchání
  • zapřené (zaháknuté) dolních končetiny

autor Mgr. Kateřina Mertova

www.katerinamertova.cz

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.