Věříme, že pro Vás budeme inspirací 
i partnery
na Vaší cestě za zdravějším 
životním stylem.

Kariéra vs. zdravý životní styl

Jak skloubit práci a snahu o zdravější životní styl? Kdo se někdy rozhodl hubnout a zdravě stravovat, jistě tenhle problém zná. Málo času, málo energie, spousta povinností. Přijdu z práce a ještě je třeba se postarat o rodinu, navařit, uklidit… A kde ještě najít čas na sebe a své zdraví.

Často nám pak připadá, že práce je to nejdůležitější a kvůli ní zapomínáme sami na sebe. Hlavou se nám honí myšlenky typu: „Potřebuji zabezpečit rodinu. Musím vydělávat, ať mám kde bydlet. Co by si rodina počala, kdybych domů nenosil/a peníze?“ S tímhle naše veškeré snahy o cvičení a zdravou stravu dříve nebo později ztroskotají na mrtvém bodě.

Model.

 

Mít kariéru ať už z jakéhokoliv důvodu na prvním místě je, jako byste se snažili uběhnout maraton bez řádného tréninku. Běžci se na závody připravují vždy s několikaměsíčním předstihem a mají jasně daný plán, jak si pak při závodě rozložit své síly. Bez tréninku je ale velmi pravděpodobné, že by závod nedokončili nebo že by dokonce došlo ke zranění. Dávat přednost zaměstnání před zdravím je jako běžet maraton bez jakékoliv přípravy.

Dovolte mi položit vám teď jednu otázku. Co by se stalo v případě, že byste nedej bože dlouhodobě onemocněli a nemohli dále vykonávat svou práci a vydělávat ty tolik potřebné peníze pro své živobytí a pro rodinu? V ten moment by se váš život sesypal jako domeček z karet. Za peníze, které jste si vydělali tvrdou prací, se pak budete snažit koupit své zdraví zpět skrze doktory, léky a procedury. Ale existuje cesta, díky které se tomu lze zcela vyhnout…

Je opravdu životně nezbytné uvědomit si, že zdraví patří až na první místo. Od něj se totiž odvíjí i ten zbytek – práce, peníze, šťastná rodina. Tím, že se opravdu zaměříte na svůj blahobyt a přeorientujete se na zdravý životní styl, rodina nijak trpět nebude. Právě naopak! Když budete v pořádku a zdraví vy sami, pak mohou být spokojení i všichni okolo vás.

Nehledě na to, že zdravější tělo i duch mají navíc pozitivní vliv i na veškeré ostatní aspekty života. Získáte dostatek energie a psychické odolnosti a zvýší se vaše pracovní výkonnost. Nemusí trvat dlouho a šéf si toho všimne a třeba vám přidá. Nic vás jen tak nerozhodí, budete vypadat a cítit se skvěle. A s tím je přeci život hned o poznání jednodušší a krásnější.

Stále jsme si ale neodpověděli na počáteční otázku. Tedy jak to všechno skloubit a dosáhnout svého vytouženého cíle. Stačí do svého života aplikovat těchto 5 jednoduchých tipů:

  1. Stanovte si jasný cíl

Základem je určit si konkrétně svůj cíl. Opravdu si sedněte a definujte do nejmenších detailů, co je vaším snem, čeho chcete dosáhnout. Poté si určete jednotlivé body, jak postupovat na cestě za daným cílem. A jako poslední, ale ne méně důležité, napište si také, proč toho vlastně chcete dokázat. Kdykoliv pak budete mít chuť to vzdát, znova si to vše přečtěte a nakopne vás to k lepším výkonům.

  1. Dělejte malé krůčky

Snažte se neukousnout si příliš velké sousto hned na začátku. Lehce se stane, že množství nových pravidel a činností člověka zahltí, pokud se snaží zvládnout vše najednou. Výsledek by se sice dostavil rychleji, ale pravděpodobnost nedotáhnutí do konce je veliká, stejně tak jako následný jojo efekt. Abychom se tomu všemu vyhnuli, raději si novinky do svého jídelníčku a cvičení zavádějme postupně. Výsledek možná nebude tak rychlý, za to však trvalý.

  1. Plánování a příprava

Podrobný plán a důkladná příprava jsou důležité především ve zdravém stravování. Než si na novinky ve svém jídelníčku zvyknete, než se nové pokrmy naučíte připravovat, zabere to nějaký ten čas. Je tedy nezbytné si vše správně naplánovat a připravit. Když totiž budete mít jídlo na každý den připravené předem, bude to mnohem jednodušší, než si každé jídlo chystat až ve chvíli, kdy se chystáte jíst. Pokud totiž není jídlo připravené a dostanete hlad, je jednodušší sáhnout po něčem, co leží po ruce, což většinou nic zdravého není, než si to jídlo v té chvíli uvařit.

  1. Delegujte úkoly

Ale kde na to mám vzít ten čas? Je to jednoduché… Přenechte veškeré úkoly v domácnosti nebo i v zaměstnání lidem, kteří by je zvládli za vás. Například přidělte umývání nádobí dětem. Delegováním úkolů získáte tolik potřebný čas na přípravu zdravých jídel i na cvičení.

  1. Sežeňte si pomoc

Nebojte se požádat o pomoc. Najděte si svého osobního kouče, oslovte stejně smýšlející lidi, začněte chodit na skupinové cvičení. Ve skupině je větší síla a daleko silnější motivace. Ne jednou se na cestě za vaším cílem objeví překážky, kvůli kterým byste to třeba celé vzdali, kdybyste na to byli sami. Když ale máte někoho, kdo při vás stojí a umí v těžkých chvílích poradit, úspěch je zaručen.

Avšak jako se vším v životě, to nejdůležitější je vnitřní odhodlání. Zažehnout v sobě ten spalující oheň, který vás požene dál a nepustí. Bez upřímného odhodlání nedojdete daleko, ale jakmile ho v sobě naleznete, s pomocí těchto pěti jednoduchých tipů už to pak půjde skoro samo.

Na tohle téma jsme konali živý webinář, jehož hostem byl pan Pavel, který sám sebe odsunul na poslední místo. Jak už to v životě bývá, přišla vážná nemoc, která ho donutila přehodnotit své životní priority a sebe posunout na první místo.

Pavel zaměřil svou pozornost na tři zásadní věci, které mu pomohly vytvořit v těle takové podmínky, že jeho tělo se mohlo začít regenerovat. WEBINÁŘ si poslechněte se záznamu.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.