Věříme, že pro Vás budeme inspirací 
i partnery
na Vaší cestě za zdravějším 
životním stylem.

Jaké je moje nutriční IQ?

Autor David Heber, Ph.D., F.A.C.P.,A.C.N.
Předseda, poradní Sbor pro Výživu Herbalife

Základní výživa odráží každodenní potřeby vašeho těla v zájmu zachování jeho zdraví. Je důležité dodat vašemu tělu správné množství potřebných živin, které získáte díky rozmanité stravě zahrnující všechny potravinové skupiny včetně ovoce, zeleniny, obilovin (zejména celozrnných), mléčných výrobků a potravin s vysokým obsahem proteinu, jako je maso, ryby nebo luštěniny. Nicméně, moderní hektický životní styl, spoléhání se na fast food a občasná nevědomost, co je ještě zdravá volba, může vaše výživové cíle značně znesnadnit. Vzdělávání o nutričních volbách může vám i vaší rodině pomoci zajistit tu nejlepší možnou výživu.

Nutriční kvíz

1. U které z následujících variant snídaní bylo prokázáno, že pomáhá udržovat váhu spolu s nízkokalorickou dietou a pravidelným cvičením?

A) káva a kobliha

B) koktejl F1 bohatý na protein

C) vynechání snídaně

D) nic z výše uvedeného


 

2. Protein je nazýván ,,základní živinou“ a je pro vaše tělo velmi důležitý – víte z jakého důvodu?

A) udržuje vás vzhůru

B) přenáší kyslík ve vašich krvinkách

C) pomáhá vám rychleji běhat

D) pomáhá vám udržovat svalovou hmotu


 

3. Svalová hmota určuje počet kalorií, které spálíte v klidu, protože:

A) sval spálí více kalorií na kilogram váhy než tuk

B) sval má více železa než tělesný tuk

C) sval váží více než tuk, takže nosíte větší váhu

D) sval více dusíku než tuk


 

4. Instantní bylinný nápoj má 6 kalorií v jedné porci a můžete jím nahradit vysokokalorické nápoje v rámci stravy, která může obsahovat:

A) nealkoholické nápoje a colu, které mohou obsahovat 100 kalorií ve 250ml

B) gurmánské kávy s přidaným cukrem a smetanou, které mohou obsahovat až 800 kalorií na šálek

C) energetické nápoje, které mohou obbsahovat 220 kalorií na plechovku

D) vše výše uvedené


 

5. Největší zdroj cukru v české stravě je:

A) cukr, který přidáváte do jídel

B) skryté cukry ve zpracovaných potravinách a nealkoholických nápojích

C) umělá sladidla, jako je sacharin a spartam

D) žádný z výše uvedených


 

6. Kolik vody byste měli denně vypít, abyste byli dobře hydratovaní?

A) alespoň 8 sklenic vody denně

B) dvě sklenice vody je dostatečné množství

C) namísto vody je možné pít sodovku a slazené džusy

D) nemusíte pít, pokud nemáte žízeň


 

7. Jaký je zdravý denní příjem kalorií?

A) každý potřebuje denně 2000kalorií

B) každý by měl denně přijímat 800 kaloríí

C) množství prijímaných kalorií závisí na věku, míře pohybu, váze a svalové hmotě

D) čím vyšší kalorikcý příjem, tím lépe pro vaše zdraví


 

8) Kolik jídel denně byste měli jíst?

A) pět malých jídel denně

B) pouze tři jídla denně

C) je zdravé jíst malé porce jídla každé dvě hodiny

D) tři kompletní jídla a dvě zdravé svačiny


správné odpovědi 1.B, 2.D, 3.A, 4.D, 5.B, 6.A, 7.C, 8.D

Mám více jak polovinu odpovědí špatně? Potřebuji na kurz správného stravování přihláška zde

Mám více jak polovinu odpovědí správně? Bereme tě do svého týmu. Hledáš pracovní příležitost? kontaktuj nás 

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.