Věříme, že pro Vás budeme inspirací 
i partnery
na Vaší cestě za zdravějším 
životním stylem.

4 tipy, díky kterým dosáhneš svých fitness cílů

Řekni mi jakýkoliv důvod, který ti kdy bránil v tom jít cvičit, a já ti řeknu, že tohle už jsem slyšela. Neradi to slyšíme, neradi si to přiznáváme, ale často jsou to jen naše výmluvy.

V tomto článku ti dám nástroje, které potřebuješ, abys uspěl a splnil si svůj cíl. Někdy je to jen o tom si uvědomit, že my sami jsme kolikrát pro sebe tím nepřítelem a sabotérem…ale tento článek ti pomůže k tomu, abys to dokázal změnit.

Dělej kroky

Garance tvého neúspěchu je jasná, pokud se vzdáš. V čemkoliv. Když si stanovíš cíle – ať už v práci, v životním stylu, ve své kariéře,  a  vzdáš se, neuspěješ. Neúspěch ti může způsobit frustraci, začneš pochybovat o sobě samém. Tohle je ale přirozený proces našeho růstu. Pokud nebudeme chybovat, padat na zadek a zase vstávat, nikam se neposuneme. Naše cesta v životě je jako horská dráha, jednou jsi nahoře, jednou dole. Mnoho úspěšných lidí se nejvíce posunulo právě když byli dole. A pokud stále jdeš dopředu tím správným směrem, byť je to jeden krok vpřed a dva zpátky…ale jdeš a snažíš se,  je to ÚSPĚCH!

Dobrý pocit z toho, že děláme to správné rozhodnutí, může utvrdit naši jistotu a stimulovat nás k tomu, abychom šli stále dopředu ke svému cíli. Nastavit své myšlení na úspěch je ten nejlepší dar, který si můžete sami sobě dát. Nejhorší je vzdát se předem.

Když se vydáš na novou cestu a máš strategii, máš z poloviny vyhráno. Pojďme se nyní společně vyhnout všem častým chybám.

Chci se s tebou podělit o čtyři správné a nesprávné postoje proto, abys  dosáhl svého cíle.

Postoj 1#

Tohle nedělej: Zpoždění

Nemusíš čekat na žádný speciální den, kdy chceš začít s cvičením. Nejhorší nemoc je: “Zítra začnu”. Máme ji všichni 🙂 Každá dobrá volba, kterou dnes uděláš, se přičítá k tvému úspěchu.

Tohle ano: Udělej to správné rozhodnutí už nyní

Pokud si řekneš: “Aaah, tak projednou cvičení vynechám, to nevadí”, tak sis začal zahrávat s velmi nebezpečným smýšlením. Pokud v tom budeš pokračovat a rozhodneš se, že cvičit začneš až zítra, tak věř tomu, že ten zítřek nikdy nepřijde.

Postoj 2#

Tohle nedělej: Máš pocit, že si nutně musíš koupit nějaký fitness přístroj.

Drahé přístroje, které vídáme v televizi ti zcela jistě vyprázdní peněženku a mohou se z nich stát sběrače prachu. Modelky, které na nich v reklamách předvádí cvičení, jsou najaté fitness modelky. A ty udělaly závazek ke zdravému životnímu stylu již o něco dříve. Fyzická změna postavy znamená změnu životního stylu, a to znamená vyvážený přístup ke stravovacím návykům a také závazek k pohybu. Jedna mašina za tebe tuhle práci bohužel neudělá.

Tohle ano: Pořiď si tenisky!

Jediné co opravdu potřebuješ, aby ses dostal do kondice, jsou tenisky. Můžeš si také pořídit drobné fitness pomůcky jako činky, podložku, což ti může pomoci začít. K tomu, abys začal svou cestu k aktivnímu životnímu stylu, opravdu nepotřebuješ mnoho. Vlastně mnoho lidí, kteří jsou fit a vypadají skvěle, používají ke cvičení spíše vlastní váhu těla.

Ale pokud cítíš, že např. běžecký pás ti pomůže k tomu, abys doma více cvičil, kup si ho. Dokaž sám sobě, že jsi  udělal závazek a vybuduj si stabilní návyk cvičení. Pokud cvičíš 3-4 dny v týdnu několik měsíců po sobě, pak investice do přístroje je dobrá volba.

Můj tip: Pokud si chceš nějaký přístroj pořídit, sežeň nějaký použitý, z druhé ruky, abys této  finanční investice nelitoval.

Postoj 3#

Tohle nedělej: Být na to sám.

Nezačínej žádnou tajnou změnu životního stylu, ale místo toho sdílej své nadšení se svými blízkými –  řekni jim, že chceš se sebou něco dělat.

Tohle ano: Zapoj kamarádku anebo rodinu.

Popros svou rodinu nebo kamaráda/dku, aby ti na tvé cestě pomohli a aby tě podrželi, když přijdou ne zrovna dobré dny. Každý z nás je má. A pokud znáš nějakou skupinu lidí, kteří mají stejný cíl jako ty, přidej se k nim a vzájemně se motivujte.

Postoj 4#

Tohle nedělej: Skoč do toho rovnou po hlavě.

Jeden z hlavních důvodů, proč lidé přestávají s cvičením je, že na sebe byli příliš tvrdí, což může v konečném důsledku vést i ke zranění, stresu, únavě a nízkému sebevědomí ze selhání.

Tohle ano: Akceptuj svou aktuální úroveň fyzické kondice.

Měj na paměti svoje hranice a udělej jen jeden krok každý den. Čím více radosti  ti změna přináší a čím více přijmeš postupný přístup, tím větší šanci máš na dosažení svých cílů. Vyber si pohyb, který máš rád. Pamatuj, že  jak se tvoje fyzická kondice bude zlepšovat, je zapotřebí přizpůsobit (ztížit) také cvičení.

Staň se tím nejlepším, jakým můžeš být. Zaměř se na svůj nový cíl. A pokud chceš na sobě pracovat 3 měsíce a více, nebo dokonce celý život, využij podpůrné skupiny v našem Fit klubu, nebo také motivaci facebookové skupiny Centra Radosti k tomu, abys byl neustále v kontaktu s lidmi, kteří na sobě pracují každý jeden den. Protože MY TO JEN TAK NEVZDÁME 🙂

Autor: Mgr. Kateřina Mertová

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.